Blog

HomeAntreprenoriatCELE MAI COMUNE GRESELI PE CARE LE POATE FACE UN ANTREPRENOR

CELE MAI COMUNE GRESELI PE CARE LE POATE FACE UN ANTREPRENOR

Statisticile spun ca peste 50% din intreprinderile mici nu reusesc in primii 5 ani. Astfel, daca te uiti la rata de esec a IMM-urilor aceasta este alarmanta. Niciun antreprenor nu vrea sa experimenteze esecul atunci cand pune bazele unei noi afaceri. Infiintarea unui strat-up este un efort greu de intreprins, motiv pentru care antreprenorii trebuie sa detina cat mai multe informatii despre ceea ce este necesar in procesul de dezvoltare a unei afaceri de succes.

Gestionarea propriei afaceri poate fi unul dintre cele mai grele locuri de munca, dar recompensele depasesc cu mult riscurile. Vei pierde bani, vei castiga bani, vei invata lectii valoroase si te vei lovi de tot felul de obstacole pe parcurs. Cu rabdare si perseverenta,  poti realiza ceea ce ti-ai propus.

In cele ce urmeaza prezentam o lista cu cele mai frecvente greseli pe care le fac antreprenorii.

1. Asteapta rezultate rapide cu efort minim

Multi antreprenori aspiranti tanjesc dupa stilul de viata al antreprenorilor de succes, insa uita ca rezultatele lor au fost produse din munca asidua. Catre success nu exista nicio scurtatura. Trebuie sa lucrezi din greu si sa sacrifici o parte din placerile personale pentru a construi o afacere de succes. Daca scopul tau este sa fii milionar intr-o luna,  nu incepe un business, joaca la lotto – ai mai multe sanse. Pentru a ajunge la acel nivel de succes financiar trebuie sa parcurigi un intreg proces si sa nu sari nicio etapa.

2. Nu-si pretuiesc timpul

Este foarte important pentru un antreprenor sa gestioneze eficient timpul pe care il investeste in afacere. Irosirea timpului ofera concurentei oportunitatea de a obtine un avantaj competitiv. Este foarte important ca un antreprenor sa isi concentreze timpul pe imbunatatirea constanta a afacerii sale. Daca vrei ca afacerea ta sa aiba success trebuie sa fii strict cu timpul tau. Acest aspect nu inseamna ca nu poti avea o viata personala si sociala, ci doar ca daca iti doresti ca viata personala sa fie excelenta, atunci trebuie sa-ti dedici majoritatea timpului in crearea unei afaceri de succes care sa permita un stil de viata de succes.

3. Fac proiectii nerealiste

In prima etapa de viata a business-ului antreprenorii trebuie sa aiba capacitatea de a sustine activitatea, deoarece incasarile nu vor fi foarte mari la inceput. Din nefericire, adeseori multi antreprenori cad in capcana previziunilor nerealiste, de la estimarea numarului de clienti potentiali, nivel de productie, costuri de productie, nivelul vanzarilor, pana la pretul cu care vor vinde produsele si serviciile. Este important ca proiectiile pe care le faci sa fie realizate intr-un mod cat mai obiectiv si realist posibil, deoarece in aceasta etapa poti stabili daca vei rezista in perioada de lansare. Stabileste obiective SMART, pentru a putea masura progresul afacerii tale.

4. Nu evalueaza performantele

Pentru a cunoaste stadiul in care se afla afacerea ta trebuie sa evaluezi permanent ceea ce funcioneaza bine si ce functioneaza mai putin bine. Trebuie sa stii in ce sa investiti mai multi bani si la ce sa renunti daca nu aduce performanta. Daca nu faci acest lucru, atunci risti sa pierzi bani si sa incetinesti cresterea afacerii. Multi antreprenori au afirmat ca atunci cand afacerea a inceput sa produca, le-a fost teama sa faca schimbari mari, deoarece se temeau sa nu strice tot ce au realizat pana in acel moment. Cu toate acestea, este sanatos pentru startup-uri sa aduca modificari si imbunatatiri produselor si / sau serviciilor lor.

5. Nu identifica clientul ideal

Gandirea ca toata lumea este clientul tau este una dintre cele mai grave greseli pe care le fac antreprenorii. Nu toata lumea este clientul tau, deoarece nu toata lumea are nevoie de produsele sau serviciile tale. Prin urmare, trebuie sa creezi un profil de client, care te va ajuta sa identifici daca o persoana cu care intri in contact poate deveni clientul tau. Daca aceasta nu se potriveste cu profilul clientului tau, efortul de a incerca sa o convertiti intr-un client va fi o pierdere de timp.

6. Considera ca nu au concurenti

Indiferent de gradul de inovare al serviciului sau produsului tau vei identifica cel putin un concurent, direct sau indirect. Chiar daca oferta ta este unica, va trebui sa iei in calcul produsele sau serviciile care pot substitui ceea ce tu oferi. Astfel iti va fi mai usor sa identifici concurentii tai indirecti, pe care sa ii tii in stransa supraveghere.

7. Nu previn schimbarile pietei

Odata cu castigarea unei mici cote de piata si punerea in miscare a vanzarilor, poti intra intr-o zona de confort care sa duca la pierderea interesului pentru dezvoltarea  continua a produsului. Este important sa urmaresti satisfacerea permanenta a nevoilor clientilor tai si sa ramai competitiv in piata. Daca vei continua sa investesti permanent in produsul tau, calitatea acestuia va atinge cote pe care concurentii si noii intrati pe piata nu le pot egala.

8. Inceteaza sa invete devnind mai putin competitivi

Educatia nu se incheie niciodata atunci cand esti antreprenor. Intotdeauna vor exista lucuri noi de invatat. Momentul in care incetezi sa inveti este momentul in care permiti esecului sa intre in afacerea ta. Antreprenorii de succes stiu ca trebuie sa se perfectioneze constant pentru a ramane competitivi. Acest lucru te va ajuta sa oferi clientilor tai produse sau servicii de cea mai buna calitate.

9. Se concentreaza pe social media si ignora importanta marketingului prin email

Platformele de social media sunt un instrument excelent pe care il poti folosi pentru informarea si promovarea afacerii tale, insa acesta nu reprezinta instrumentul de care ar trebui sa depinzi, pentru ca nu garanteaza transformarea followerii-lor in clienti. Social media este doar poarta de intrare a oamenilor in contact cu produsele/serviciile tale. Este dovedit faptul ca marketingul prin e-mail reprezinta un mod mai sigur de a atrage clienti reali. Social media are la baza mai degraba construirea traficului, pe cand marketingul prin e-mail este un mod prin care sa generezi bani prin activitatile de marketing online. Secretul marilor antreprenori este ca ca acestia se bazeaza pe e-mail marketing pentru a genera profit.

10. Nu stiu sa-si prezinte produsul/serviciile

Modalitatea in care iti prezinti produsul sau serviciile reprezinta un element definitoriu in procesul de  transformare a vizitatorilor site-ului tau in clienti. La fel de importanta este si interfata site-ului, care daca nu este interactiva si usor de utilizat poate indeparta clientii. Este bine sa tii cont de faptul ca oamenii nu vor citi paragrafe lungi. Recomandarea este sa faci paragrafe din 3-4 de propozitii. Fa-ti continutul atractiv daca doresti sa fie citit.

Lista de greseli poate continua in functie de specificul activitatii tale. Pentru a atinge succesul este important sa le evitati. Desigur, trebuie sa retii faptul ca un antreprenor de succes nu este cel care nu a facut greseli, ci este cel care a invatat din ele si a stiut sa le depaseasca fara a avea frica de esec.