Blog

HomeAntreprenoriatAntreprenoriatul in industria turismului

Antreprenoriatul in industria turismului

Antreprenoriatul reprezinta principalul motor care conduce industria de success a turismului. Turismul face parte din lista scurta a sectoarelor cu potential mare de dezvoltare, industria turismului jucand un rol important in dezvoltarea afacerilor antreprenoriale.

Antreprenoriatul in turism trebuie sa aiba la baza strategii puternice de marketing, abordari creative si inovatoare de investitii, bazate pe principiul durabilitatii.

Cu perseverenta, determinare si abilitati se poate opta pentru dezvoltarea unui nou tip de afaceri in turism, care sa fie orientat catre consumarea sustenabila a resurselor. Viitorul in turism apartine antreprenorilor care isi propun sa dezvolte afaceri care sa nu contribuie la deteriorarea mediului, la schimbarile climatice si la pierderea ecosistemelor si la poluare.

Principalele atuuri ale antreprenorilor de succes din industria turismului sunt: capacitatea de a valorifica oportunitatile, de a intelege tendintele pietei si de a trata cu mare interes stategiile de marketing. Noul context in care ne aflam a adus la lumina reala nevoie de publicitate, digitalizare si tehnologizare a afacerilor, astfel incat locurile de importanta turistica sa poata fi mai usor de promovat si sa devina mai atractive pentru potentialii turiști.

Pentru o dezvoltare economica sustenabila in domeniul turismului este necesar sa se creeze noi strategii de sustinere a comunitatilor rurale si a zonelor cu potential turistic prin incurajarea si sustinerea antreprenoriatului. Antreprenoriatul functioneaza ca un instrument pentru asigurarea dezvoltarii economice și sociale rurale durabile.

In Romania, pentru a incuraja antreprenoriatul este necesar sa se stabileasca strategii de dezvoltare a abilitatilor sectoriale in turism care sa raspunda la schimbarile și creșterea lacunelor digitale, sociale si durabile.

Antreprenoriatul de succes in turism se va baza pe dezvoltarea urmatoarelor aptitudini:

  • Aptitudini digitale, bazate pe marketing online, analize de date, utilizarea tehnologiei prin inteligenta artificiala, robotica, aplicatii virtuale și realitate augmentata.
  • Aptitudini de protectie a mediului, bazate pe managementul resurselor pentru reciclarea și gestionarea deșeurilor, apei și serviciilor energetice, inclusiv principii ale economiei circulare in proiectarea și gestionarea lanturilor de valoare turistica, tehnici de proiectare și gestionare durabile a hotelurilor și pachete turistice durabile.
  • Aptitudini sociale, bazate pe competente atitudinale comportamentale și practice in comunicare interpersonala, cunoștinte turistice accesibile, egalitate de gen, intelegere interculturala și servicii pentru clienti.

IMM-urile reprezinta majoritatea intreprinderilor din sectorul turismului și ospitalitatii. Motivatiile, obiectivele, caracteristicile și capacitatile antrerenorilor orienteaza directia si strategiile din industrie, iar relatia dintre antreprenor și comunitatea locala poate influenta performanta afacerii.